Tolong! Pinggan habis!

Salam Semua,

Menjayakan majlis memang meletihkan. Segala perkara kena ambil kira. Dari makanan, senarai jemputan, hiasan, doorgift sehingga la layanan tiptop kepada tetamu.

Untuk memastikan semuanya berjalan lancar semestinya meletihkan. Tangan ada dua. kalau untung ada beberapa pasang tangan yang lain.

Namun, sebagai tuan rumah, mesti rasa risau timbul sekali-sekala dalam hati. Disebalik senyuman melayan tetamu, hati kat dalam risau makanan cukup tak? Cawan dan Pinggan ada lagi ke? Harap tetamu berasa selesa dan tak panas.

Untuk mengatasinya, pastikan cara untuk memudahkan beberapa perkara.






Salah satunya ialah menggunakan pinggan/ bekas makanan pakai buang. Nak jadi host dalam masa yang sama kena basuh pinggan sebab habis dipakai tentu horror. Tetamu berderu masuk, tuan rumah menyinsing lengan kat sinki. Korang ada pilihan untuk pakai pinggan kertas yang banyak di pasaran atau pakai daun pisang. Hah!

Elakkan guna bekas polisterin. Bersama-sama lah main peranan untuk kesejahteraan bumi ini. Ia merupakan salah satu ibadah.

Selain itu, korang boleh juga buat sendiri bekas makanan yang korang buat sendiri dari kertas. Mudah, jimat dan lebih menarik. Boleh disesuaikan mengikut tema!

Pilihan untuk print pada kertas kosong atau bercorak. Ikut kreativiti anda. FREE template kat bawah ni beserta tutorial untuk korang.

Pesanan terakhir, jangan lupa sediakan bakul sampah.

504main

ohhappyday

Salttree









Ally

A place where making life beautiful is possible even within a budget.

No comments:

Post a Comment